Η κ. Σταυρούλα Σερτεφίδου, υποδιευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου μας περιέγραψε τις δράσεις του σχολείου της για τη σχολική χρονιά 2019-2020 στο πλαίσιο του προγράμματος «Τα σχολεία προστατεύουν το κλίμα» -ThessClimateSchools.
Οι μαθητές/ριες του σχολείου λοιπόν ενημερώθηκαν από τους/τις εκπαιδευτικούς κάθε τάξης για το ζήτημα της υπερθέρμανσης του πλανήτη, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, τις συνέπειες της καταστροφής του περιβάλλοντος λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και για τους τρόπους αποφυγής της.
Έπειτα, δημιουργήθηκαν Ενεργειακές ομάδες, συγκροτήθηκε το Ενεργειακό Συμβούλιο και πραγματοποιήθηκε η ενεργειακή περιήγηση του Ενεργειακού Συμβουλίου στο χώρο του σχολείου.
Οι ενεργειακές ομάδες γνώρισαν τις μορφές ενέργειας και τις χρήσεις στην καθημερινότητα, αλλά και τις επιπτώσεις από την υπερκατανάλωση ενέργειας. Ακόμα, συζητήθηκε το φαινόμενο του θερμοκηπίου που εντείνεται λόγω της αύξησης εκπομπών αερίων καθώς και πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας.
Αφού ολοκληρώθηκε κατά ένα μεγάλο μέρος το θεωρητικό κομμάτι, οι Ενεργειακές Ομάδες ανέλαβαν δράση! Τα παιδιά της Δ’ τάξης έγιναν «επιθεωρητές της αυλής», όπου στη διάρκεια των διαλειμμάτων ενημέρωναν και συμβούλευαν τoυς υπόλοιπους μαθητές σχετικά με το πρόβλημα της ρύπανσης του περιβάλλοντος και της αναγκαιότητας της ανακύκλωσης. Επίσης, πραγματοποιήθηκε από όλους τους/τις μαθητές/ριες του σχολείου μία παρέλαση περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος με σκοπό να ενωθούν οι φωνές των μαθητών/τριών και να ακουστούν στην ευρύτερη περιοχή του Ευόσμου. Μεταμφιεσμένοι, περάσαν τα μηνύματά τους για την κλιματική αλλαγή παρουσία γονέων!
Τη δύσκολη περίοδο της καραντίνας, το ανήσυχο πνεύμα των μαθητών δεν επαναπαύτηκε!
Με αφορμή την Ημέρα της Γης, οι τάξεις, Δ’, Ε’ και Στ’ ασχολήθηκαν με το ποίημα του Νίκου Γκάτσου, «Ο εφιάλτης της Περσεφόνης», όπου αποτυπώνεται με γλαφυρό τρόπο το θέμα της περιβαλλοντικής καταστροφής. Έτσι, αποτύπωσαν με καλλιτεχνικό τρόπο τους προβληματισμούς τους και δημιουργήθηκε το παρακάτω βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=KmAzAYgFBEM&t=2s .
Ακόμα ασχοληθήκαν με το βιβλίο «Η μάχη της Μυρσίνης για την κλιματική αλλαγή» προβληματιστήκαν και έγραψαν στο padlet του προγράμματος συνθήματα για τη διάσωση της θαλάσσιας χελώνας. Συνέχισαν τον προβληματισμό για το περιβάλλον και σαν άλλοι παιδικοί ήρωες που βλέπουν το φυσικό τους περιβάλλον, το «σπίτι» τους να καταστρέφεται. Έγραψαν γράμματα στους ανθρώπους για να τους δείξουν το μέγεθος της οικολογικής καταστροφής, να τους ευαισθητοποιήσουν και να βοηθήσουν όλοι στη διάσωση του πλανήτη!
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια