Πέμ, 16/07/2020 - 15:40
Η εκπαιδευτικός κ. Σταυρούλα Σερτεφίδου, υποδιευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου μας περιγράφει της δράσεις του σχολείου της για τη σχολική χρονιά 2019-2020 στο πλαίσιο του προγράμματος «Τα σχολεία προστατεύουν το κλίμα» -ThessClimateSchools: «Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κορδελιού, αρχικά, να ενημερωθούμε και έπειτα να συμμετέχουμε στο πρόγραμμα «Τα σχολεία προστατεύουν το κλίμα» ThessClimateSchools. Με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολουθήσαμε τις ενημερωτικές συναντήσεις που οργάνωσε το Κ.Π.Ε. Έπειτα έγινε παρουσίαση του προγράμματος στον Σύλλογο Διδασκόντων, όπου συζητήσαμε με τους συναδέρφους και αποφασίσαμε να έχουμε καθολική συμμετοχή, εκπαιδευτικών και μαθητών. Οι μικροί μας μαθητές ενημερώθηκαν από τους εκπαιδευτικούς κάθε τάξης για το μεγάλο πρόβλημα της υπερθέρμανσης του πλανήτη, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, τις συνέπειες της καταστροφής του περιβάλλοντος λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και για τους τρόπους αποφυγής της. Η περιβαλλοντική εκπαίδευση έγινε αναγκαιότητα στο σχολείο μας και όλοι μαζί, μαθητές και δάσκαλοι, δεσμευτήκαμε να βάλουμε το λιθαράκι μας για να συμβάλλουμε θετικά στη διάσωση του περιβάλλοντος. Δημιουργήθηκαν οι Ενεργειακές Ομάδες και ορίσθηκαν οι συντονιστές τους. Κατόπιν, συγκροτήσαμε το Ενεργειακό Συμβούλιο, το οποίο απαρτίζουν η διευθύντρια του σχολείου, οι συντονιστές των ενεργειακών ομάδων καθώς και εκπρόσωποι: από τον δήμο μας, Κορδελιού – Ευόσμου, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, το προσωπικό καθαριότητας του σχολείου αλλά και εκπρόσωποι μαθητών από τις ενεργειακές ομάδες. Πραγματοποιήθηκε η αναγνωριστική ενεργειακή περιήγηση του Ενεργειακού Συμβουλίου στον χώρο του σχολείου. Στα πλαίσια της θεωρητικής διερεύνησης των ζητημάτων που σχετίζονται με την ενέργεια, οι ενεργειακές ομάδες γνώρισαν τις μορφές ενέργειας και τις χρήσεις στην καθημερινότητα αλλά και τις επιπτώσεις από την υπερκατανάλωση. Ακόμα, συζητήθηκε το φαινόμενο του θερμοκηπίου που εντείνεται λόγω της αύξησης εκπομπών αερίων καθώς και πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας. Αφού ολοκληρώθηκε κατά ένα μεγάλο μέρος το θεωρητικό κομμάτι οι Ενεργειακές Ομάδες ανέλαβαν δράση! Τα παιδιά της Δ’ τάξης έγιναν «επιθεωρητές της αυλής», όπου στη διάρκεια των διαλειμμάτων ενημέρωναν και συμβούλευαν τoυς υπόλοιπους μαθητές σχετικά με το πρόβλημα της ρύπανσης του περιβάλλοντος και της αναγκαιότητας της ανακύκλωσης. Επίσης, πραγματοποιήθηκε από όλους τους μαθητές του σχολείου μία παρέλαση περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος με σκοπό να ενωθούν οι φωνές των μαθητών και να ακουστούν στην ευρύτερη περιοχή του Ευόσμου. Μεταμφιεσμένοι, περάσαμε τα μηνύματά μας για την κλιματική αλλαγή παρουσία γονέων. Τη δύσκολη περίοδο της καραντίνας, το ανήσυχο πνεύμα των μαθητών μας δεν επαναπαύτηκε. Με αφορμή την Ημέρα της Γης, οι τάξεις, Δ’, Ε’ και Στ’ ασχολήθηκαν με το ποίημα του Νίκου Γκάτσου, «Ο εφιάλτης της Περσεφόνης», όπου αποτυπώνεται με γλαφυρό τρόπο το θέμα της περιβαλλοντικής καταστροφής. Έτσι, αποτύπωσαν με καλλιτεχνικό τρόπο τους προβληματισμούς τους και δημιουργήθηκε το παρακάτω βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=KmAzAYgFBEM&t=2s . Ακόμα ασχοληθήκαμε με το βιβλίο « Η μάχη της Μυρσίνης για την κλιματική αλλαγή» προβληματιστήκαμε και γράψαμε στο padlet του προγράμματος συνθήματα για τη διάσωση της θαλάσσιας χελώνας. Συνεχίσαμε τον προβληματισμό για το περιβάλλον και σαν άλλοι παιδικοί ήρωες που βλέπουν το φυσικό τους περιβάλλον, το «σπίτι» τους να καταστρέφεται γράψαμε γράμματα στους ανθρώπους για να τους δείξουμε το μέγεθος της οικολογικής καταστροφής, να τους ευαισθητοποιήσουμε και να βοηθήσουν όλοι στη διάσωση του πλανήτη. Η περιήγηση των ενεργειακών ομάδων στο κτήριο για τη συγκέντρωση δεδομένων για το ενεργειακό προφίλ του σχολείου δεν έγινε, ούτε και η μέτρηση της θερμοκρασίας, της φωτεινότητας των χώρων κτλ. με τα ειδικά όργανα, τα οποία και δεν παραλάβαμε από το ΚΠΕ Κορδελιού, λόγω της πανδημίας.»